بعضی حیوانها برابرترند!!

خرید بک لینک

مطلب زیر را یکی از دوستان خوب و متعدم نوشته و برای انتشار در اختیار من گذاشته است. از او متشکرم.

بعضی حیوانهابرابرترند!!


 

نه برادر من، خواهر من، استاد، عالی جناب، بزرگوار،  شتر سواری دولا دولا نمی شود. اینکه دلم برایحقوق حیوانات قنج می رود،  و دیدن سگ وگربه های خیابانی دلم را ریش می کند تنها فانتزی با کلاس بودن است وقتی که ازکبابت یه تیکه هم به پیشول می دهی.  یاشاید در بهترین حالت یه دلسوزیی سطحی. 

اینکه حیوانات را بنا بر نظر همایونی تفکیک کنی و خودت رادر رده ی  ببر و پلنگ و کفتار گوشتخواربدانی و بعد با سگ و گربه همدردی کنی حفظ حقوق حیوانات نیست. تبعیض بی منطق بینحیوانات است.

حداقل امیدوارم به بهانه ی حیوان دوستی به خرید و فروشحیوانات خانگی تن ندهید. خرید حیوانات یعنی پول دادن به شکنجه گران حیوانات وتولید کنندگان این موجودات معصوم در جایی که اصلن به آن تعلقی ندارند.  مثل این است که برای آزاد سازی برده، برده بخریو آزادش کنی. در حقیقت با این کار برده داری را رونق بخشیده ای و به اقتصاد بردهداری کمک کرده ای. حالا اگر خیلی سگ و گربه دوست دارید و امکانات نگهداری و فضایمناسب هم دارید به جای خریدن به پناهگاه های حیوانات کمک کنید یا از آنها سگ وگربه بگیرید. به هر صورت هیچ وقت نخرید.

برگردم به موضوع اصلی؛ دوستانی که می خواهند واقعن به حقوق حیوانات احترام بگذارند، اول بهتر استاین حقوق را بشناسند و حقوق خودشان و حدود حقوق خودشان و حیوانات نسبت به هم را همیاد بگیرند.   مثلن حق حیات را برای همه یحیوانات بدانند و از طرفی بدانند که ببر حق دارد در حیات وحش آهو را بدرد و بخوردچون ببر گوشتخوار است.  ولی آدم نه. باوجود اینکه کاملن مرتبط و مهم است، دیگر وارد بحث مفصل اثبات اینکه آدم گیاهخواراست یا گوشتخوار نمی شوم، چون یا تا حالا خوانده اید و یا بروید بخوانید که اینموضوع کلی توسط دانشمندان و متخصصان و نه من یا کبابی سرکوچه بحث شده است.  من اعتقادم در نتیجه آن مباحثات این است کهانسان گیاهخوار است. اهمیت این نکته اینجاست که بدانیم مطابق بسیاری منابع، گرمایشزمین یکی از مهمترین و اصلی ترین عوامل از بین رفتن و حتا انقراض  بسیاری از گونه های جانوری اعم از حیوانات وگیاهان است چه در خشکی و چه در دریاها و اقیانوسها.  خب می پرسید چه ربطی دارد؟ ربطش این است که بنابر منابع متنوع علمی(see, Google scholars, 2016) مهمترین عامل گرمایش زمین و تولید گازهای گلخانه ای پرورش دام و طیور توسطانسان برای گوشت و لبنیات است(Mohr, 2006)  . انسانی که گوشتخوار نیست دامداری صنعتی می کند و زمین و زمان را آلوده می کند، آبها را آلوده میکند، محیط زیست همه را نابود می کند تا کباب بخورد. هم کلی حیوان در اسارت و فلاکتپرورش می دهد تا سلاخی کند و هم با آلوده کردن زمین بقیه حیوانات را از بین میبرد.  در حالی که یک گیاهخوار از این آلوگیها مبرا ست.

ممکن است بپرسید مگر در عالم وحش گاو و گوسفند نبوده پساونا چی؟ عزیزم آنها تعدادشان بسیار بسیار کمتر بوده و نه مثل این روزگار میلیاردیدر ضمن آنها جزئی از چرخه حیات بودند و حتا لازم و نه زیادتر از توان زمین.

پس این بار که خواستید بخاطر حمایت از سگ و گربه (که خیلیهم خوب است) بگویید حامی حیواناتم  اگرگوشتخوارید، خودتان را اصلاح کنید و بگوید حامی تعدادی از حیوانات و دشمن اکثرحیوانات دیگر هستم. شما نه فقط دشمن آنهایی که می خورید هستید بلکه دشمن آنهایی کهدر هر گوشه ی این سیاره دارند از خشکسالی و گرمایش و تغییرات جوی می میرند و منقرضمی شوند هستید.  این حرف من نیست یک مسئلهجدی و اثبات شده است.

حالا دیگر کلی مطالب علمی در مضرات بسیارِ گوشتخواری برایآدم بماند. جان و سلامت خودتان است، صلاح مملکت خویش خسروان دانند و کارخانه هایدارو سازی.

می گویند یعنی سگ و گربه نگه نداریم؟  به سگ و گربه سالاد بدیم؟ پاسخ این است که نهعزیزم. اولن بسیاری از نژادهای سگ تغییر ژنتیکی یافته یا طوری دستکاری شده اند کهدر طول حیات بسیار درد و رنج می کشند چون یا جمجمه کوچک است و سر درد دائم دارندیا چشم درد دارند و هزار مسئله دیگر. دوم اینکه در محیط خانگی و شهری اکثرن دچارافسرگی و بیماریهای مشابه می شوند.  حالابرفرض که شما می دانید که سگ و گربه باید کجا باشند و چطور باید با آنها رفتار کردو امکاناتش را هم داشته باشید، این حیوانات گوشتخوارند  و حقشان است که گوشت بخورند. شما به عنوانانسان در کجای این معادله هستید ؟ شما حیوان دیگر را می کشید برای خوراک اینها؟ درحقیقت سگ و گربه حیواناتی هستند که در کنار انسان از گرگ و گربه وحشی تکامل یافتندآنهم زمانی که انسان گوشت می خورد. حالا که انسان می فهمد که ناچار است برایسلامتی و حفظ محیط زیست به رژیم طبیعی خود یعنی گیاهخواری برگردد و علاوه بر ایندیگر از سگ و گربه برای محافظت در مقابل گرگ و موش بهره ای نمی برد باید چه کارکرد؟  

باید این حیوانات را تکثیر نکرد. نخرید. و کم کم آنها را بهطبیعت پس داد. در این مدت  غذای آنها را ازطرقی با کمترین میزان کشتار حیوانات دیگر تامیین کرد. این چرخه کثیف  و این دور باطل باید یک جایی بسته شود. دوری کههم انسان از آن زیان میبرد هم زمین هم سگ و گربه و هم سایر موجودات.

پس بیاییم همه حیوانات را دوست بداریم و تبعیض نگذاریم. ازحیوانات حمایت کنیم. گیاهخوار شویم. از تکثیر و خرید و فروش حیوانات خودداری کنیم.به پناهگاهها کمک کنیم.

 

امیر م.

 

Mohr N. (2006). ANew Global Warming Strategy: How Environmentalists are OverlookingVegetarianism as the Most Effective Tool Against Climate Change in OurLifetimes.  Available at: https://www.drmcdougall.com/misc/2006nl/dec/pdfglobal.pdf(06/10/2016)

Googlescholars (2016) https://scholar.google.co.uk/scholar?q=GLOBAL+WARMING+AND+VEGETARIANISM&hl=en&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart&sa=X&ved=0ahUKEwiT_aHQ4MbPAhXEXhoKHaKXDxAQgQMIHDAA.

 


بعضی حیوانها برابرترند!!...

ما را در سایت بعضی حیوانها برابرترند!! دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 84 تاريخ: سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 ساعت: 18:21

صفحه بندی